viernes, 17 de octubre de 2014

LA TARDOR (SEGONA SETMANA)

DECORACIÓ DE LA TARDOR

Amb l'ajuda de les famílies hem pogut fer un racó amb els fruits de la TARDOR

ELS COLORS DE LA TARDOR

Hem començat a treballar els colors de la tardor i hem fet unes obres d'art

ACTIVITATS SOBRE LA TARDOR

Hem treballat el temps climàtic de la Tardor i sobretot, LA PLUJA

El petit de la llar comença a pintar

L'Estela pinta un bolet, ja que són típics a la Tardor

Els més grans pintant i decorant el bolet
LA CASTANYA

Hem pintat unes castanyes pel dia de la Castanyada

DECORACIÓ DE PINYES








miércoles, 15 de octubre de 2014

La Tardor (primera setmana)

EXCURSIÓ PEL POBLE

Quan ve la Tardor, ja comencen a caure les fulles dels arbres. Aquesta setmana amb l'ajuda de la Lourdes hem anat a buscar fulles a la plaça i ens hem quedat jugant al parc.

Els nens, la Lourdes i la senyo posant per la foto

L'Aina va recollir moltes fulles

La Cristina va estar tota l'estona al terra 
L'Estela i la Irina posant les fulles a la bossa de plàstic

El petit de la llar també va col·laborar


I per acabar, vam anar a jugar al parc

LES FULLES SEQUES


JOC LLIURE 

Vam llençar les fulles al terra i vam jugar a trepitjar-les i llençar-les a l'aire

LA CASTANYERA

El ball de la Castanyera


martes, 7 de octubre de 2014

NOU CURS- Període d'adaptació


PERÍODE D'ADAPTACIÓ

Nous nens i nenes han vingut a l'escola, tots junts farem que estiguin contents i feliços. 
Alguns han plorat, d'altres han rigut, i tots plegats hem fet que sigui una gran experiència 

ESMORZARS SALUDABLES

Volem donar una informació bàsica i recomanacions per aconseguir els objectius del programa “Hàbits saludables”.

  • Es recomana fer 5 àpats al dia: esmorzar, dinar, sopar, i una petita ingesta a mig matí i mitja tarda.
  • Des de l’hora que ha sopat un infant fins que es lleva, han passat moltes hores. És per això que cal esmorzar abans de sortir de casa.
  • Mentre dormen és quan es produeix l’hormona del creixement. Al llevar-se han de menjar per garantir els nutrients necessaris per a què l’hormona actuí.
  • Estudis pedagògics han demostrat que aquells infants que arriben a l’escola sense esmorzar, tenen un nivell d’atenció i de motivació més baix que els que ho han fet.
  • Des de l’hora del pati fins quan dinen només han passat dues hores. Si l’esmorzar de mig matí és copiós, no tenen gana a l’hora de migdia i aquesta és una menjada important.
  • Comencen a esmorzar a la classe asseguts, durant 10 minuts. Si l’entrepà és gran, li resta una bona estona de joc i li queda poc temps per digerir-lo abans de dinar. El descans del patí és per jugar i córrer.
  • Els pans de motllo que comprem als supermercats, a més de conservants i impulsors, porten oli de palma i oli de coco que són els únics olis vegetals que contenen greixos saturats.
  • Els sucs envasats porten una gran quantitat de sucres i components que ajuden a la seva conservació.
  • La masticació d’un entrepà ajuda a la formació de l’aparell bucofonatori.
  • L’esbarjo és molt important en aquesta edat, donat que comencen a socialitzar-se i a més els ajuda a desenvolupar-se físicament. Cal recordar que quan surten ja porten una bona estona asseguts a classe i els nens i nenes necessiten córrer i moure’s. 
Aquest any hem elegit l'esmorzar que han de portar els nens i nens. Excepte els dilluns, tots els dies hauran de portar el que tenim marcat. 


Dilluns
Lliure
Dimarts
Entrepà
Dimecres
Fruita
Dijous
Iogurt
Divendres
Entrepà o fruita


Els nens i nenes esmorzant solets

EL JOC DELS LLENÇOLS

L'activitat dels llençols és una activitat que agrada molt als nens

La Irina llençant el llençol a l'aire
L'Aina i la Kamelia s'amaguen i fan veure que són fantasmes

El Pol ben amagadet

La verge AINA

LA PANERA DELS TRESORS 

La panera dels tresors és un cistell o ribell on posem objectes de la vida quotidiana escollits amb molta cura perquè l’infant els toqui, percebi el seu pes, la seva temperatura, les olors… estimula el pensament i la coordinació ull-mà-boca… és una activitat de concentració, exploració i atenció… es tracta de redescobrir el joc que al llarg de generacions han practicat els infants dins de casa seva. Per tant, hi podem posar objectes que no siguin perillosos, que no es trenquin amb facilitat i que l’infant no es pugui empassar.

• Objectes de la natura: pinyes petites, pedres, closques de coco, carbasses seques, castanyes grans, pomes grans, pedra tosca, trossos grans de suro, pinyols grossos de fruita (préssec, alvocat…), nous grosses, esponja natural, llimona, poma, magrana, cargols de mar i petxines, escorça d’arbre, taps de suro.

• Objectes de materials d’ungles de fusta, brotxa de maquillatge, sacs d’olor, brotxa d’afaitar...

• Objectes de fusta: capses petites, timbalet, sonalls, castanyoles, xiulet de bambú, botons de colors enfilats, cubs-daus-cilindres, anelles de cortina, mà de morter, pinça d’estendre, cullerots, cullera de mel, ou de sargir, argolla de tovalló,raspalls, plats, culleres…

• Objectes metàl·lics: culleres, batedor d’ous, trompeta de joguina, motlles de pastisseria, embuts, harmònica petita, xiulet, joc de picarols, triangle, colador de te, trossos de cadena, pot d’infusions, campanetes, joc de claus, caixes petites…


• Objectes de pell, roba, goma, paper, cartró, vidre, plàstic…: Moneder de pell, pilotes, tubs de goma, nina de drap, pilota de tennis, pilota de golf, pilota de plàstic dur i de goma, funda d’ulleres, un tap de banyera amb cadena, anelles de cafetera, cremallera, llibreta petita d’espiral, capses de cartró, paper de vidre, paper de cel·lofana, cons i tubs de cartró, bobina de fil, morter, ampolletes de perfum, prismes de vidre, mirallet, collaret de boles, pots de cosmètica, llimes d’ungles, cintes de ras…

Els nens i nenes de P1 manipulen els objectes de la panera dels tresors


EL JOC HEURÍSTIC

És una proposta de joc de manipulació, exploració i combinació d’objectes, amb la finalitat de donar resposta a la demanda creixent d’activitat i exploració contínua del grup.

Contribueix a estructurar el pensament, el llenguatge, la relació personal i les accions dels infants. amb aquest joc els infants perceben nocions de volum, capacitat, equilibri, quantitat, qualitat… a través de la manipulació, exploració i experiència amb els diferents materials.

El material que s’utilitza són objectes, contenidors i bosses de recollida. Els objectes no són joguines convencionals, sinó, sovint són objectes d’ús comú, que ofereixen una varietat d’estímuls sensorials a partir de les seves qualitats: forma, textura, pes, color, volum, temperatura, so, mida, gust…

Abans de començar la sessió, l’adult prepara l’espai de joc; aparta tot altre material que no vol que intervingui a la sessió, tria 3 o 4 objectes i treu 50 unitats de cada un. distribueix els materials (objectes i contenidors) en quatre o cinc focus repartits per tota la sala. L’adult és a prop, observa sense interferir.


Durant l’exploració, els infants actuen lliurement, al seu ritme observen, seleccionen i finalment exploren totes les possibilitats de combinació dels objectes. Juguen sols però pendents dels altres. Es concentren en el propi joc i la repetició d’accions i dels seus resultats, els condueixen al’aprenentatge d’unes primeres nocions i actituds.

L’infant recull i classifica els objectes dins de bosses, seguint les indicacions verbals, clares i concretes de l’adult. El material que es guarda ja no es pot tornar a treure. Han d’entendre que l’activitat té un principi, un desenvolupament i un final.

Els nens i nenes de P2 juguen, manipulen i experimenten amb el joc heurístic