lunes, 26 de mayo de 2014

Les fruites i les verdures (Segona setmana)


Tou i dur

Per treballar el concepte de tou i dur, vam utilitzar patata bullida i sense bullir. Els nens/es la tocaven, la xafaven i experimentaven amb ella.



Psicomotricitat fina
ROSCAR-ENROSCAR 

COSIR, ENFILAR...

Juguem amb els rulos!

El número 3
Treballant el número 3: la grafia, el significat i la quantitat

Circuit amb fruites
Treballem conceptes a través de les fruites: a dalt/a baix, a dins/a fora, al costat, al damunt/a sota

El cocodrilo DANTE
Practiquem i decorem el ball dels animals

Activitats sobre les fruites
Durant les dues setmanes, vam realitzar fitxes sobre les fruites

Les verdures
Vam treballar les verdures, cada nen/a va portar una verdura de casa. Les vam olorar i tocar.


LES FRUITES I LES VERDURES (Primera setmana)

Aquesta unitat didàctica constitueix un nucli essencial per als nens/es, perquè cobreixen les seves necessitats bàsiques en aquest àmbit tant necessari per a ells. És molt important que coneguin les fruites i les verdures, per tal de portar una vida saludable. La fruita és una de les condicions essencials per portar una bona salut.


DE COMPRES

Les fruites les vam comprar al "Disbo", vam fer la llista i cada nen/a s'encarregava d'agafar-ne una classe.

TASTEM FRUITA!

Vam tocar, olorar i tastar les fruites. Hi havien nens/es que els hi encantava, d'altres en canvi, no les tastaven

Els nens/es també van tastar llimó, i a l'Emily no li va agradar gaire.

UN HÀBIT SALUDABLE: menjar fruita

Hàbits saludables

ESTAMPACIONS

Amb la fruita que va sobrar vam fer un mural.


El regal de la mare i noves incorporacions

Han arribat noves incorporacions a l'escola! Ara ja som 14. Tenim a la Emily, el Daniil i l'Asmaa, tots tres de P2.

Al principi l'Emily i l'Asmaa tenien por i vergonya, però poc a poc s'han adaptat a les rutines de l'escola.




EL DIA DE LA MARE 


Pel dia de la mare, vam decidir fer una flor per penjar-la al frigorífic de casa. 


martes, 20 de mayo de 2014

El nostre poble (setmana 1 i 2)

Durant dues setmanes vam treballar "EL NOSTRE POBLE". Aquesta unitat didàctica està pensada per conèixer millor els edificis importants del poble, poder anar-hi personalment i conèixer les característiques.


  • L'ESCUT

Vam treballar l'escut del poble, pintant-lo i decorant-lo.

  • VISITA A L'AJUNTAMENT, L'ESGLÉSIA I L'ESCOLA.
L'alcalde ens va tractar molt amablement i ens va deixar seure a les butaques del despatx.

Vam passar per l'església i vam veure el campanar.

Ens van deixar entrar i vam estar a l'aula de P3!

  • EXCURSIÓ AL PARC
L'última parada va ser al parc, els nens/es van gaudir molt. 

  • EL RIU
Els últims dies vam treballar L'AIGUABARREIG, el riu del nostre poble.



martes, 6 de mayo de 2014

Sant Jordí

Pel dia de Sant Jordi, vam estar diversos dies preparant la rosa per la mare i el drac per la mare. A part vam treballar la llegenda de Sant Jordi, amb llibres, titelles i cançons.

 LA ROSA I EL DRAC DE SANT JORDI

Durant tots la setmana vam estar treballant amb la rosa.. Cartrons, paper de seda, plastilina.

Han quedat unes roses súper boniques.

El drac de Sant Jordi el vam fer amb pinces d'estendre la roba.


Van quedar molt originals.


LA LLEGENDA DE SANT JORDI

Clica damunt de l'enllaç i escoltaràs el conte de Sant Jordi


VISITA A LA PARADETA DELS LLIBRES.

Vam anar a veure la paradeta dels llibres al carrer.




La mona

Els últims dies abans de vacances vam realitzar activitats relacionades amb la Pascua, vam dissenyar un OU DE PASCUA i una MONA amb donuts de xocolata.

L'OU DE PASCUA

Vam dissenyar un ou de Pascua amb fang i desprès el vam pintar.

LA MONA

Vam realitzar la mona amb xocolata desfeta, xocolata blanca i xocolata de colors.

Roger i Kamelia ja es posen a la feina, la Estela es prepara.

Gerard ja té gana!

Biel té una mica de son.

Estela ja pensa com es pot menjar la mona.

La Paula ja no aguanta més... NYAM

Gerard és tot un pastisser.

On està la mona??? nyam!

Van quedar unes mones molt originals i bones.

La mona ben arreglada per portar-la cap a casa.

La primavera (tercera setmana)

Ha arribat una nova incorporació a l'escola. És diu KAMELIA, al principi va tenir una mica de vergonya, però ràpidament s'ha adaptat.
Sóc Kamelia i estic contenta d'estar a l'escola


Ja som 11!


LES PLANTES

Durant la setmana hem posat llavors dins d'un got amb aigua per fer plantetes. I hem dissenyat un test original amb envasos de iogurt.

Amb llenties, mongetes i cigrons fem plantetes.

La Júlia dissenya un test amb pastilina

L'Aina dissenya un test amb gomets.