lunes, 25 de noviembre de 2013

Els sentits i els colors bàsics (setmana 1)

Mitjançant els sentits, els nens interpreten el món que els envolta i configuren la seva realitat. En aquesta unitat, que té com a centre d’interès el tacte i la vista es pretén que l’infant es faci conscient de  les sensacions i percepcions que rep a través dels sentits.

Vam començar a treballar els colors bàsics, observant joguines, materials i desprès classificant-los. Per acabar vam realitzar un mural i una fitxa.
  
El color vermell
 

El color verd


El color groc

El color blau



martes, 19 de noviembre de 2013

Les parts del cos i les peces de roba (setmana 2)

Els nens/es van continuar treballant les parts del cos, van realitzar fitxes relacionades i les van relacionar amb les peces de roba.

  • Les parts de la cara: L'activitat consisteix en enganxar les parts de la cara: els ulls, el nas, la boca i les orelles.
 
  •  Un parell de mitjons: Hem començat a treballar el número 1 i 2, i hem realitzat la fitxa.
 











  •  Decoració de pantalons: Decorar els pantalons de la fitxa de forma creaitva amb retalls de papers, amb llana, cartolina i botons.













  • Uns mocadors creatius amb estampacions de pintura 



domingo, 10 de noviembre de 2013

Les parts del cos i les peces de roba (Setmana 1)


Desprès de la tardor treballem les parts del cos i les peces de roba.
A travès d'aquesta unitat didàctica, transmetem als alumnes la importància de que prenguin consciencia del seu cos, que el coneguin i l’explorin. Només coneixent-se a si mateix, pot valorar-se, cuidar-se i transmetre-ho als altres.


Les peces de roba i les parts del cos: Durant una setmana hem estat jugant amb les peces de roba, de diferents tamanys i de diferents textures. També hem jugat a vestir a les nines i hem representat als pares i a les mares.



Vestir-se, desvestir-se i ser autònoms














    Els nens/es van jugar a  pares i mares i van aprendre a vestir les nines.

    sábado, 2 de noviembre de 2013

    LA TARDOR

     Durant el mes d'octubre hem realitzat varies activitats sobre la TARDOR i la CASTANYADA. És la primera unitat didàctica desprès del període d'adaptació. Algunes de les activitats que vam realitzar són:

    •  Els fruits de la tardor: Durant la primera setmana els nens/es van portar fruits i fruites de la tardor. Les vam olorar, tocar i tastar; i desprès vam realitzar el racó de la tardor.


    El racó de la TARDOR


    • Les fulles de la tardor: La primera excursió que vam realitzar va ser buscar fulles seques al carrer. Les vam utilitzar per decorar la classe, per fer estampacions i finalment vam jugar amb elles.



    • Els cargols i els bolets: Els cargols i els bolets són típics a la tardor, així que vam tenir durant tot el mes cargols a l'escola, i vam dissenyar un bolet molt gran per decorar el racó.

    Cargol treu banya, puja a la muntanya...
    • Manipulem amb moniatos: Els nens i nenes van poder jugar, tastar i manipular moniatos bullits. La seva textura i el seu gust va agradar a molts infants.
     
    Vam jugar i manipular amb moniatos


    La petita de l'escola va ser la que més va gaudir

    • Elaboració de panellets: Per la tardor és típic fer panellets, i amb els nens/es vam elaborar panellets de diferents tipus. Per l'elaboració dels panellets vam disposar de l'ajuda de la Lourdes, la Mónica i la Cristina, moltes gràcies per la vostra col·laboració.

    Elaboració de panellets

    El colacao el nostre ingredient estrella.


    •  La festa de la Castanyada: El dia 31 a la tarda vam celebrar la castanyada, els nens i nenes es van disfressar de castanyers i castanyeres, vam fer el ball i vam berenar xocolata amb coca. 

    Els nens i nenes disfressats de castanyers i castanyeres
    El ball de la castanyada